Търсене в този блог

петък, 28 юли 2017 г.

БАНИЦА СЪС СИРЕНЕ НА ТИГАН


Всъщност, колкото и да е странно за тези, които ме познават, това е първия път в живота ми, в който приготвям въобще някаква баница. Мотивирах се в резултат на многобройните публикации в последните дни за подобни баници, които събудиха любопитството ми. Дали е в резултат на късмета на начинаещия или не – не знам. Но ми се получи доста вкусна (като изключа, че малко я попрегорих от едната страна, но аз обичам препеченко… ;) ). Ето какво сътворих аз, след като отхвърлих някои от идеите в едни от рецептите, а възприех други идеи от други рецепти.
 
Необходими продукти:
Кори за баница (аз използвах печени, пресни, продавани на килограм) – 400 гр.
натрошено сирене – 200 гр.
извара – 200 гр.
яйца – 2 бр.
масло – 125 гр. (ама търпи и повечко… ;) )

Приготвяне
Най напред в купа се разбъркват изварата, сиренето и яйцата. Не сложих кисело мляко, както пишеше в някои от рецептите, а реших да увелича бройката на яйцата. Освен това и сиренето и изварата са повечко от прочетеното – човек трябва да си угажда! Междувременно разтопих маслото в чаша в микровълновата. С малко от разтопеното масло намазах тигана (трябва да е по-дебел и масивен, че да разпределя топлината по-добре, а също и да е с капак), след което сложих първото цяло парче кора, така че краищата му да стърчат извън тигана. Намазах го с масло, след което сложих второ парче, колкото дъното само без да стърчи и намазах и него. Поставих около 1/3 от плънката и я покрих с парчета кори. Важно е да се запази още едно парче кора, което да е цяло и да е с диаметъра на дъното. Намазах с масло, после още 1/3 от плънката и накрая потретих процедурата с масло и плънка. Подгънах стърчащите ръбове на най-долното парче, намазах с масло и „запечатах“ със заделеното цяло парче с диаметър на тигана. Намазах и него с останалото масло.
С печенето малко се поизложих, тъй като реших да приложа буквално това, което бях чел – сложих тигана на котлона под капак на слаба мощност и 20 мин. не се случи нищо. Ядосах се и вдигнах на средна мощност и за следващите 10 мин. също нищо не се случи. Ядосах се още повече и вдигнах мощността на максимална, при което след 4-5 мин. замириса леко на изгоряло. Реших да проверя и се оказа, че съм направил дъното на баницата тъмно кафяво. Затова смятам занапред да си проверявам периодично  докъде е стигнало печенето. По принцип това става като върху баницата се сложи обърната чиния, след което чинията и тиганът се обръщат заедно, така че баницата да остане върху чинията. От обратната страна пекох 7-8 минути на средна мощност и стана превъзходно!
Добър апетит, ако и вие се заразите като мен да пробвате тази изключително лесна, но същевременно вкусна баница! Коментирайте и споделяйте при желание!











Няма коментари:

Публикуване на коментар